Koliko često u svojoj praksi učenicima zadajemo samostalno istraživanje o određenoj temi? Kako nadgledamo taj proces? Jesmo li sposobni biti dobri mentori? Jesmo li istinski zainteresirani za učenikov uspjeh i što će doista djeca radeći na određenoj temi naučiti i koje će kompetencije pritom steći? Vjerujem da gotovo svi učitelji imaju slične odgovore na ta pitanja. Iskustvo mi je pokazalo da je učenicima draže istraživati područje književnosti nego jezika, a u mojoj su nastavnoj praksi, dakako, osim za jezik, nastali i određeni materijali za književnost i medijsku kulturu. Rado ću ih ovdje dijeliti s vama jer bi možda komu mogle biti od koristi.

Kao izbornu temu za samostalne projekte učenicima sam svojedobno dala Ženski književni lik. Uvela sam ih u tu izbornu temu nakon nastavne jedinice Književna baština pričom o dojmljivim ženskim likovima u povijesti svjetske i domaće književnosti, od kojih su im neki bili poznati iz lektire, a oni su mogli odabrati jedan i o njemu provesti svoje malo istraživanje i napisati rad.

Ako vam se, dragi učitelji, kao izborna tema za književnost to čini prihvatljivim, pokušajte. Sada je vrijeme kada učenici mogu istraživati, a vi biste mogli dobiti zanimljive uratke koje biste, dakako, mogli i sumativno vrednovati.

Slikokaz možete preuzeti ovdje.

SMIM,, mrežni fotokolaž